onze 6 tips voor spiergroei

Onze 6 tips voor spiergroei

Je kent hem vast wel. Die gemotiveerde jongen in de sportschool die nog geen biertje aanraakt maar geen resultaat behaalt. Naar eigen zeggen doet hij alles om te groeien. Maar toch is dit niet het geval. Waar ligt dit nou aan? Hieronder onze tips om te voorkomen dat jij deze jongen wordt.

De termijn

Het groeien van spieren gebeurd niet in een maand. Bodybuilders zijn ook jaren bezig om net dat beetje extra spier in hun borst te ontwikkelen. Verwacht dan ook niet dat je op Arnold Schwarzenegger lijkt wanneer je net bent begonnen met trainen. Wanneer jij consequent bent met je voeding en training zal het gewenste resultaat vanzelf volgen.

Voeding

Zoals je vast wel weet speelt voeding een enorme rol in het spiergroei proces. Wanneer jij te veel eet of juist te weinig kan dit gevolgen hebben voor jouw progressie. Krijg je te weinig eiwitten binnen dan kan jouw lichaam niet voldoende herstellen. Als gevolg hiervan worden spieren afgebroken. Zorg dus altijd dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt wanneer jij aan een intensieve sport doet omdat dit veel van je lichaam vraagt.

Slaap

Ga jij ook te laat slapen savond’s terwijl je weer vroeg eruit moet. Grote kans dat jij te weinig slaapt. De gevolgen hiervan zijn groter dan je denkt. Je spieren groeien namelijk niet tijdens de workout maar tijdens jouw rustperiode. Wanneer jij een chronisch slaaptekort hebt kan jouw lichaam telkens niet optimaal herstellen waardoor je dus geen nieuwe spieren aanmaakt. Zonde van al die dagen die jij in de sportschool besteedt!

Stress

Een hectisch baan kan voor veel stress zorgen. Wij zien veel mensen om ons heen die onvoldoende ontspannen en gewend zijn altijd maar door te gaan. Maar wat doet dit met je lichaam? Door langdurige spanning wordt er een stofje aangemaakt die cortisol heet. Dit stofje zorgt er voor dat de aanmaak van nieuwe spiercellen wordt gestopt. Buiten dat heeft het nog veel meer negatieve gevolgen voor onder andere je geheugen, concentratie en gemoedstoestand. Zorg dus dat je dagelijks jouw rustmomentje pakt.

Hydratie

Tijdens het sporten verliest je lichaam veel vocht. Dit moet weer worden aangevuld. Water zorgt ervoor dat voedingsstoffen door het lichaam worden vervoerd en de afvalstoffen worden afgevoerd. Op het moment dat je te weinig water binnenkrijgt kun je last krijgen van hoofdpijn en vermoeidheid. Het laatste wat je wilt hebben wanneer je bank aan het drukken bent in de gym!

Variatie

Het is goed om enige regelmaat te hebben maar zorg altijd dat je voldoende varieert. Het lichaam went op den duur aan de oefeningen en de intensiteit hiervan. Belangrijk is dus dat je jezelf uitdaagt. Voeg bijvoorbeeld eens een dropset toe aan het einde van je bankdruk set of verander het aantal herhalingen in je sets. Ook bevelen we je jouw trainingsplan nooit langer dan 6 weken aan te houden.

 

 

 

 

  

What we think, We become

Contact

Email: info@jpworkout.nl
Tel: 0640271145 – 0650272486

kvk: 72397640

 

volg ons op social
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Open chat
app ons
Hoi! Hoe kunnen wij je helpen?
Powered by